Inte för att jag bryr mig ett enda jävla piss men ändå..

Idag låg jag i min underbara blåa soffa, tuggandes på härlig choklad, surfandes inne på "The sartorialist" & Facehunter, med kanal 5s "Fråga Olle" på i bakgrunden. Den där Vincent (THIS IS FOR YOU THIS IS FOR ME, THIS IS FOR LOVE WE LEFT TO HISTORY-snubben, ja jag vet, jag hade kunnat skriva låtens namn men det är ju så mycket lättare med just den biten) + en tjej med samma brytning som Victoria Silvstedt är med i kvällens program. Min mobil ringer, jag hamnar i en mycket intressant diskussion men en kompis som vanligtvis aldrig ringer.. då.. plötsligt.. hör jag orden: Vinctent... Pontare.... Din.. pappa.. typ.. choklad.... Och då stannar hela min värld till (skämtåsido).. Jag kastar telefonen i väggen och iakttar nu tvn med allra största häpnad. VINCENT ÄR ROGER PONTARES SON!! Dra på trissor! Det kallar jag saftiga nyheter! (eller inte men ändå!)..

image23 Så ser Vincent ut. Vilket är ganska tufft tycker jag. Trodde att Vincent skulle vara mer påverkad av Rogers pocahontas-influenser. Jag menar, vem gick inte runt och trodde att Roger Pontares son såg ut typ såhär:
image24






















Fast han hade vart jävligt tuff såhär också. Han hade ju lätt kunnat gå runt i ghetto Queens i NY och mucka stryk, vem skulle våga mucka med honom liksom? En eloge till Pocahontas bara för att!

Abstinenser!

Har jobbat idag och under hela arbetsdagen har jag varit helt cranky, jag menar, gossip girl nedladdningen krånglar.. och jag har inte handlat några nya plagg på åratal, eftersom jag måste spara pengar till min semester. Usch. Detta är så extremt frestande. Jag ser saker överallt,  i vartenda skyltfönster, plagg som skriker: kom och ta mig.. skor som skriker; du vill ha mig. Ja, jag vet, jag mår så uselt att mitt skrivande innehåller en massa sjukt patetiska rim meningar.

Nu ska jag tröstäta choklad, because i'm worth it.


Gossip girl gänget möter OC gänget

Eftersom jag väntar på att få tillgång till senaste Gossip girl avsnittet måste jag avreagera mig lite här i bloggen. Jag har världens sämsta tålamod. Bloggen får därför rädda mig. Sjukt bra låt som spelades i avsnitt 2 i slutet, passade perfekt in. Sitter och lyssnar på repeat på den för tillfället. The bravery slår igenom stort tack vare att deras låtar jämt ska spelas i tv-serier.

Eftersom Gossip girl sägs vara det nya OC har jag plockat fram vilka karaktärer som påminner om OC karaktärerna.

image8


Serena van der Woodsen
------> Marissa Cooper
"the it girl"
typiska likheter: Problem hemma, problem med kärlekslivet,
inne i societeten men känner sig ändå vilsen


Dan Humphrey -----> Ryan Atwood
"the outsider"
typiska likheter: faller för tjejer från helt andra världar,
tillhör inte det fina folket, hamnar i slagsmål

Blair Waldorf -----> Summer Roberts
"The bff"
(visserligen är Blair ex bestfriend men ändå)
typiska likheter: bitch attityden, låter aldrig någon komma undan ostraffat,
inne i societetslivet och älskar det,
Utseendet (eller är det bara jag som tycker de är sjukligt lika?)

Chuck Bass ----> Volchok
"the bad boy"
typiska likheter: sex, drugs & rock'n'roll
(dock så tillhör Chuck de rika folket,
något Volchok alltid var långtifrån)



Nate Archibald
----> (?)
"the love triangle"
Okej, egentligen är de inte alls lika, men nu är jag så inne i detta.
Tänk i dessa banor; The love triangle.
Summer, Seth och Anna --> Blair, Nate och Serena
Därför utser vi fast nu har vi ju gått överstyr, Nate till Seth! Haha, not.



Rufus Humphrey
---> Sandy Cohen
"the supportive dad"
typiska likheter: ganska hipp pappa,
har en sida som är lika gammal som en 19 åring ibland,
förstående och har en bra relation med sina barn.


Jenny Humphrey ---> Kaitilin Cooper
"the younger one"
typiska likheter: kan tänka mig att de kommer
komma fler likheter mellan dessa längre fram i GG serien,
Jenny utvecklas.



Nu känns denna slarvigt gjord. Men den duger förhoppningsvis!
Dock menar jag inte med detta inlägg att serierna är kopior av varandra, tvärtom men
saknar du t.ex Ryan Atwood, menar jag att vi har en potentiell ersättare! Jag vågar till och med påstå att jag finner Dan mer min typ än Ryan är. Men som det gamla trogna OC-fan jag är måste jag tyvärr säga att Seth Cohen förblir oersättlig.

Gossip girl, the new OC

Sitter i mitt mysiga rum med värmeljus och allt. Höst i all ära.
Ska påbörja ännu ett härligt avsnitt av Gossip girl serien, redan efter det första avsnittet skriker man efter mer.

image4
Vad är nu Gossip girl? För er som inte hört talas om det innan, oroa er inte, ni kommer utan tvekan att höra massor om serien snart. Men kan snabbt dela med lite info; Serien är baserad på bok-serien med samma namn och har redan efter sitt tredje avsnitt blivit betraktad som en succè. För er som saknat en ersättare till OC, här har ni den. Serien känns ny, fräsch, och utspelar sig i underbara Manhattan. Seriens huvudkaraktärer är sex istället för som i OC den fantastiska fyran dock så är GG en mer chick-flick serie.

Visst handlar Gossip girl om de rika societets kidsen precis som i OC,men det är orginellt och de som läst (och självklart även de som inte läst) GG-böckerna lär inte bli besvikna!

GREYS!

Varför ska jag alltid börja storböla till greys anatomy?

 


hayden + milo = hot stuff.

Jag vet, jag vet. Jag har sjukt mycket plugg som jag borde fightas mot. Men jag kan verkligen inte fokusera, mina tankar är helt borta i andra saker just nu. Mina tankar upptas av pengar, skvaller, kläder. Varför är Milo så snygg? Varför är Milo inte min? Hur länge till ska jag leva utan en ipod? Varför är Coldplay så sjukt bra? Jag måste avreagera mig lite.

De flesta som är intresserade av serien Heroes, som började sändas på fyran för inte sålänge sedan har antagligen också hört talas om ryktena angående Hayden Panetierre och Milo Ventimiglia . Är de ett par eller inte? Jag skiter i vilket. Okej, stämmer det blir jag ganska avundsjuk, men är i princip redan tillräckligt grön av avund. Då kan man också fråga sig varför har de här två kändisarna fått så pass mycket uppmärksamhet? Javisst har de huvudkaraktärer i en ny hit serie men bortsett från det? Mycket enkelt. Två punkter säger allt.

- För det första är det åldersskillnaden, Hon är precis fyllda 18, han fyllda 30 år.
- För det andra så har vi en klassisker: Snygg kille möter vacker tjej, bådas karriär flyter på bra etc.

Vad är min åsikt om detta? Hayden och är Milo är fan ta mig sjukt heta. De är som modebloggarna så fint uttrycker jävligt "IT" just nu. The IT-couple. Jag finner dela deras relation (vad den nu än är) sjukt attraktiv, lockande, mytstisk..ålderskillnaden, i det här fallet är nog ålderskillnaden pricken över i:et.
image1
image2


maybe it'll all be okay

Jag hade gärna betalat medlemskapet till min lilla gamla blogg men jag har inget mastercard och min mamma vill inte betala för något hon inte vet vad det är. Jag har inga vettiga kommenterar till det för om jag nu uttalar mig så är jag otroligt otacksam. Hon måste dock inse att den här bloggen är en viktig utveckling för min framtid! Det är här jag övar min skrivning, utövar mina intressen för att finna vad jag vill göra när jag blir äldre. Fast jag har insett den senaste tiden att jag inte är så jätte duktig på att skriva.. en skrivare ska kunna skriva humoristiskt men samitidigt allvarligt. Lyckas jag?  NEJ. Detta är en enda röra. Mestadels för att mina tankar är en enda röra. What the heck, säger jag dag. Rimma kan jag iallafall! hoho!

Lilla flicka, vad ska det bli av lilla du? Dumma röst. Jag vill inte göra något vanligt.. jag vill inte leva ett ordinary life. Fast egentligen - vem fan vill leva ett vanligt liv? (så resonerar väl de flesta tonåringar, i'm just one in the bunch).

RSS 2.0