på bussfärden hem

Ståendes på en fullproppad buss hem idag skådade jag en av tidernas snyggaste kille, farligt vacker och fantastiska gulgröna ögon. Antagligen glodde jag oförskämt mycket på honom, samtidigt kändes det som han glodde tillbaka men antagligen av annan anledning. Kanske hade jag glass runt munnen, kanske var det någon bakom mig som såg spännande ut, kanske glodde han för att jag glodde..något åt det hållet. Synd att mitt liv är så ypperligt tråkigt och alldagligt. Aldrig action, aldrig charmigt a la hollywood. Hade det inte varit ganska film-klytsch-underbart om han hoppat av samma busshållsplats som mig och sagt..typ.. inget smörigt..utan bara, hej vad heter du? samtidigt som han ger ifrån sig ett dödligt charmigt leende.. Nej självklart kommer det inte att hända, mitt liv är som sagt alldagligt. Det är grått. Alltid likadant.

Myggnät som inredning, hiss eller diss?

Häromdagen delade jag med mig till en kompis om mina planer på hur mitt rum ska se ut efter semestern. Ett vit härligt mysigt myggnät, som dessutom ska fylla en viktig funktion om somrarna (just att skydda mig från myggjävlarna).. men då rynkade min kompis på ögonbrynen och sa:
- Såna där nät hade man väl bara när man var liten? det är väl förskoleungar som vill ha det? image29

Inte fan hade den tanken slagit mig innan, men det är ju sant, aldrig har jag sett något room service program med myggnät för en ungdom i min ålder... eller? Är myggnät grejen bara för småbarn som tror att de är prinsessor eller något åt det håller? Vad tycker ni? Ska jag bryta mot normerna? Visserligen är jag ju ändå en 5-åring i själen, så varför inte?

Hiss eller diss
med myggnät? ----->
Lite respons tack!

Fredag & gossip girl time.

Idag är det fredag, inget plugg, inget arbete. Härligt som fan säger jag bara.. eller inte bara, de kommer mer..

Har längtat år och nätter efter ett nytt avsnitt av Gossip girl, som btw, nu blivit köpt av kanal5, dock kommer inte avsnitten att börja sändas förrän till våren, vid det laget har jag redan avslutat första säsongen.. men tänkte att allmänheten av tjejer ville veta! Även expressen uttrycker Gossip girl som det nya OC, att det ska sändas på 5:an är ju även det en sak värt att lägga på minnet.

Som sagt, nu blir det värmeljus, cosmopolitan, gossip girl och mintchoklad som gäller.
Ha en härlig fredag. Det ska jag försöka mig på.
image28





















Cheers!

IDOLIZE ME, första vinnaren!

För ungefär någon vecka sedan startade jag en ny kategori, Idolize me, i den kommer som jag nämnde i inlägget jag då skrev, att välja ut en person jag tycker är allmänt cool, snygg, duktig, whatever I feel for, whoever I feel for. Endast de personer som jag ser positivt på såklart!

Och nu har jag utsett den allra första Idolize me-personen!
Nominering: Den allra första Idolize-me personen är faktiskt en filmkaraktär. Den här snubben har "the moves" och är allmänt groovey. Dessutom har han höjt nörd-statusen till skyarna.All eloge till honom säger jag bara!!  Och namnet på denna mycket förtjänta vinnaren är.... tada...

NAPOLEON DYNAMITE!!

image27
Säger inte bilden allt?
För er som ser denna bild och känner ingenting i era hjärtan. Oroa er inte, det går att lösa, spring till närmaste videobutik och hyr Napoleon Dynamite. Patetiskt härlig.

Napoleon D. kännetecken: missbrukande av ord som "GOSH!" , "RETARD/S", "FREAKIN". Bågarna på bilden. Höga byxor, Vote for pedro-tischa.

Uncle Rico: So what do you think?
Kip: It's pretty cool, I guess.
Uncle Rico: Ohhhh, man I wish I could go back in time. I'd take state.
Napoleon Dynamite: This is pretty much the worst video ever made.
Kip: Napoleon, like anyone can even know that.
Uncle Rico: You know what, Napoleon? You can leave.
Napoleon Dynamite: You guys are retarded!

Pedro: Do you think people will vote for me?
Napoleon Dynamite: Heck yes! I'd vote for you.
Pedro: Like what are my skills?
Napoleon Dynamite: Well, you have a sweet bike.
And you're really good at hooking up with chicks.
Plus you're like the only guy at school who has a mustache.

CHEERS!

återigen; long time no see!

But then again, who cares!?

Varje gång jag startar en ny blogg (tro mig detta är inte den första, andra eller tredje).. så lovar jag mig själv att klara det bättre än tidigare, pröva på något nytt och framförallt att vara ständigt aktiv. Så att folk vill hitta tillbaka hit för att få se lite uppdateringar.  Tyvärr, har jag inte riktigt lyckats med min plan, eftersom jag har så sjukt mycket att göra och ta itu med. Plugg, plugg, arbete,bråk..Jag är extremt trött, sliten, stressad och tankspridd. Dessutom är det ganska svårt att koncentrera sig på studier när det enda som uppenbarar sig i huvudet är en paradisö, eftersom det är till en sådan jag ska fara snart.

Att jag i detta inlägg går in på lite mer personliga plan strider även det mot min planering över hur denna bloggen skulle vara. Men, jag behöver skriva av mig lite, inte allt, men lite, annars orkar jag inte mer. Så var beredd på en del personligt framöver. Dock så har jag planerat lite annat denna fredagskväll än personligt.. lite härlig odeppig blogging bara för er skull!

idolize me

Idolize me

är en nyskapad kategori där jag regelbundet kommer välja ut en person jag beundrar, idoliserar, tycker är allmänt cool... och så vidare.. Idolize me är som en omgjord version av andra bloggares "månadens hottie" "veckans babe" och annat trevligt bullshit.

Long time no see..

Idag på jobbet inträffade en sak, som den barnunge jag nu är, finner otroligt skoj. Det är så gulligt när typiska svenssons ska snacka engelska. Dialekten, oslagbar.. anyway..

Manlig kund på jobbet.
Mannen: - Hej! Jag skulle vilja ha en vanilla cock!
Jag: - Va? (visserligen anade jag vad han ville ha men ville helst få honom att inse vad han precis sagt, skadeglad).
En lång tystnad äger rum. Plötsligt blir hela mannens ansikte rött. (Meningen: Ja, då får du nog leta vidare! var sjukt nära på att flyga ur munnen på mig).
Mannen: - Oj, jag menar en vanilla cookie, utropar mannen generat.

Haha, ett gott skratt minsann. Förlåt. Jag är omogen. Eller jag tar tillbaka mitt förlåt. I like me just the way I are. HAHA. Fattar ni? Antagligen inte. Jag är sämst på att beskriva händelser. Nu är det dags för plugg. En extremt tradig bok som ska vara färdigläst på måndag.

Stoffe åkte ut!

Nej, jag följer inte Idol regelbundet. Men de flesta av finalisterna har varit mina favoriter redan från första början, (under deras auditions d.v.s). Amanda med "That's alright mama" & Daniel med "Unchained melody". Klockrena. Även Kristoffer och Andreas (hur kan man inte digga en äkta skåning med pudelfrilla?). Man kan ju helt enkelt inte göra annat än erkänna för sig själv, att denna säsongen är den bästa hittills. Vilken kvalitè på rösterna liksom!. Jag är utan tvekan imponerad och inte för att låta klytschig men det är inte ofta jag blir det.

Kristoffer åkte. Tradigt!  Vad händer med idol? Eller vad händer med Sverige? Är ni dumma i huvudet eller? Och Mattias vad är ditt problem? Kan inte du bara ta din backstreetboy-stil och dra? För det första, jag är så jädra trött på alla hysteriska fjortistjejer som tvunget måste skicka vidare hänga-löst-mattias vartenda jäkla fredag! För det andra, hur snåla är ni egentligen? Är det bara fjortistjejerna som ringer i smyg? SNÅLISAR. Fanns ju hur många som helst som höll på Kristoffer, var det så svårt att slå en pling för stackars kristoffer?

Trist som sagt. Inte för att jag kommer böla mig till sömns nu, men ändå..

heart of glass

Dåliga uppdateringar, kan skylla på att jag har jobbat. Andra nyheter är dock att imorgon är det studiedags! Jippie! Not...Nu sätter vi på masken, bara 365x2, sen är skiten över. Ja, jag har tendens att tala i gåtor. Jag lovar, ska vara tydligare imorgon.. eller nja.. blir nog plugg imorrn.

Tills dess tycker jag ni ska chilla till Blondie - Heart of glass! Jädra soft låt! Man har lust att börja skutta runt i rummet i äkta old-school anda med inslag av Napoleon Dynamite moves. Blondie herself är ju också en ganska tuff brud, henne borde modevärlden söka lite inspiration hos! (just a tip ya know).
image26




Fan. Nu ska jag upp om typ 6 timmar. Livet är så orättvist. (Kom inte med något snack om tredje världen, detta är min blogg).

peace out!







WE ARE ONE

image25Hittade en gammal skiva där jag bränt en massa disney låtar. Alltså fråga mig inte vad det är för deal med tjejer i min ålder och disneyfilmer. Det är omöjligt att inte hysa någon slags speciell kärlek till en disneyfilm. Vi har alla våra favoriter. Det är så nostalgiskt och mysigt att titta på disneyfilmer och vi får givetvis inte glömma glassen som ingår i disney-tittande-paketet. När man ser en disneyfilm känns det som om det var igår man var en liten skitunge med en docka i ena handen och en klubba i den andra. Visserligen går man fortfarande runt med klubba i munnen och visserligen fick jag aldrig klubbor av mina föräldrar men det var lite av en metafor det där. När det klyschiga slutet sedan gått i lås så känns det inte som om det var igår du var en liten skitunge, istället känner du dig gammal och sliten, det känns som om tiden bara flugit förbi i ett svep. Det är en mäktig känsla, I must say. Det måste vara nostalgiken och de där äckligt gulliga sluten som gör att vi tjejer kärlekar disney, typiskt tjejer att dras till sånt, det är såna vi är och sen har vi ju glassen förstås. De flesta av oss är riktiga fetton.

En film som blev otroligt lockande efter att ha lyssnat på skivan ett tag var uppföljaren av lejonkungen, mohaha, tro det eller ej men den där uppföljaren gjorde mig mycket nöjd & belåten... till skillnad från pocahontas 2 som var en total katastrof och förstörde mitt 9 års kalas! Jag menar vad tänkte de när de valde att låta Pocahontas och John Smith gå skilda vägar? Dagens jävla media säger jag bara. Visserligen är ju inte den filmen från idag... men ändå, för att citera mi padre; VET HUT.

Plugget går skit som vanligt. Jobbet dödar mig. Helt klart tappat koncentrationen. Bajs på det. Försökte komma i tid, det går verkligen inte. Sjukt trött, har säkert slängt i mig sju latte denna helgen, inte bra för tänderna inte, för tillfället är det dock det enda som kan pigga upp mig en aning. Svart kaffe klarar jag inte av, tvi & blä för det. hjälp mig någon. semester!?

RSS 2.0